Pagina's: Fotoblog en Dubbelbeelden

maandag 6 januari 2014

Grote bonte specht in de tuin

Een Grote bonte specht-vrouwtje komt bijna dagelijks in onze tuin om haar kostje bij elkaar te scharrelen. In mijn blog van 10-12- 2013 plaatste ik een foto, die ik door het keukenraam had gemaakt. Onderstaande foto's zijn een stuk beter. Ze zijn gemaakt vanuit mijn fotohut.
Het gaat goed met de spechten in ons land. Dat komt waarschijnlijk doordat bossen tegenwoordig natuurlijker worden beheerd. Er blijven vaker oude bomen staan, die de specht gebruikt om voedsel te zoeken en om in te broeden. Je kunt zeggen dat de spechten graadmeters zijn voor de kwaliteit van het bos.  

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties op mijn blog kun je hier plaatsen, of stuur een mailtje naar wisselink.ab@gmail.com.